משחק סופי אל מול אינסופי חלק ד':
- אריאל אורבוך
- 12 באוק׳ 2020
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 17 במרץ 2021
דיברנו על חשיבה של משחק סופי שמיועדת ליצר תוצאות כאן ועכשיו,

דיברנו על חשיבת משחק אינסופי שרואה את כל התמונה הרחבה
וראינו שהתשובה לא נמצאת באף אחד מהקצוות.
למה?
עסק שכל הזמן יחשוב רק על שורת הרווח ימצא את עצמו מהר מאוד ללא לקוחות
עסק שכולו מכוון לטווח הרחוק ולא מייצר רווח כאן ועכשיו ימצא את עצמו מהר מאוד ללא תזרים, סגור.
אז מה עושים?
ברור שלא מוותרים על מכירות כמו שלא מוותרים על לנשום, אך כאשר בוחנים אסטרטגיה או עומדים לקבל החלטה נצמדים לציר הערכים שלנו.
כאשר לקוח מבקש שנאריך רק לו מבצע אחרי שסגרנו אותו ורק הוא ידע מזה, אנחנו מרגישים את הכיווץ בין הצורך שלנו להכניס כסף, עכשיו, לבין הערכים של אמינות וטוהר המילה.
כאשר אנחנו פוגשים קונפליקט בין אסטרטגיה לבין ערך מרכזי שלנו - ברור לנו שיש כאן מתח בין משחק סופי למשחק אינסופי
כשאנחנו כבר מבינים את זה, קל לנטוש את האסטרטגיה המכווצת
וקל עוד יותר לחפש פתרון שייתן תוצאות כאן ועכשיו ועדיין יהיה בסנכרון עם ציר הערכים שלי.
בשיווק אכפתי, נשאף תמיד למצוא את נקודת האיזון:
לזכור מי אנחנו
בשם מה אנחנו פועלים
מה הערכים המובילים שלנו
ולגזור מכאן תהליך קבלת החלטות שרואה את האופק ואת הכאן ועכשיו.
מתי בפעם האחרונה ישבתם מול ציר הערכים שלכם ושקלתם אסטרטגיות עסקיות קצרות וארוכות טווח לאורו?
ספרו לי
Comments