משחק סופי אל מול אינסופי חלק ב':
- אריאל אורבוך
- 12 באוק׳ 2020
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 17 במרץ 2021
בפוסט הקודם בסדרה הצגתי את המתח בין חשיבה קצרת טווח וחשיבה ארוכת טווח בעסק.
היום אדבר על איך מקבלים החלטות קצרות טווח עם ראיה ארוכת טווח:

פעולות עם אסטרטגיות קצרות מועד נועדו לייצר כסף, עכשיו.
העניין הוא שרוב בעלי העסקים יבחרו, כשצריך לייצר כסף עכשיו, באסטרטגיה מבוססת מחיר כזו או אחרת (מחיר נמוך מאוד, מבצע לרגל חג כלשהו…. )
הבעיה עם אסטרטגיה כזו היא שלקוחות זוכרים אותה, ואז בשוטף הם נמנעים מלרכוש ומחכים למבצע הבא…. ואז הרווחנו במשחק הסופי והפסדנו באינסופי.
אבל יש אסטרטגיות כאלו שלא עושות נזק ולכן צריכות להיות כמה כאלו באמתחתנו:
אפשר להתאים שירות או מוצר לצרכים של ציר הזמן ולהציע ללקוחות ותיקים,
אפשר ליזום מכירה של מוצר שכבר נמכר ומזמן לא שיווקנו
אפשר ליזום שיחות טלפון ללקוחות לברור צרכים ולהציע להם הצעה רלוונטית לפי מה שעולה בשיחה
אפשר לעשות סדנה, לפתח מוצר חדש, לתת הטבה מוסברת (פילוט, הרשמה מוקדמת מלאי מוגבל), אמיתית ולא עמוקה יותר מ20%
כל הפעולות הללו הן בעלות סיכוי די טוב לייצר הכנסה בעסק באופן די מהיר, ולא רק שהן לא פוגעות בערך הנתפס של המוצר אלא מטפחות קשר עם הלקוחות ובונות את המותג.
מה תיישמו בעסק שלכם מכל זה?
Comments