משחק סופי אל מול אינסופי:
- אריאל אורבוך
- 12 באוק׳ 2020
- זמן קריאה 1 דקות
עודכן: 17 במרץ 2021
זה 1 מתוך 4 פוסטים שבהם ארחיב על עקרון קריטי בשיווק אכפתי - כזה שמכריע אם העסק שלנו יצליח לאורך זמן או לא.

המתח המתמיד בין משחק סופי למשחק אינסופי
אחד הדברים שמובילים אותנו הוא בעסקים סוג של מתח בין שתי אסטרטגיות:
אסטרטגיה אחת היא משחק סופי
והאסטרטגיה אחרת היא משחק אינסופי.
מה זה אומר בעצם ואיך זה קשור להתנהלות העסקית שלנו?
מטרה הראשית בעסק היא ליצור הכנסות על ידי מכירת שירותים ומוצרים.
ללא מכירות לעסק אין זכות קיום, ללא הכנסות סדירות לעסק אין אנרגיה להאמין, לנסות, להשתדל
ובוודאי שאין כסף להשקיע בשיווק, פרסום או הבראה של העסק.
מה שקורה בדרך כלל במצבים הללו (וזה לא וב או רע, זה פשוט כך) הוא שהרבה עסקים נדרשים כאן לחשיבה תוצאתית קצרת מועד.
אפשר לקרא לסוג החשיבה הזו או לאסטרטגיה הזו - משחק סופי כי היא ממוקדת בשורה התחתונה של תוצאות בפרק זמן נתון.
למשל:
בסוף היום / השבוע / החודש כמה כסף נכנס אם בכלל?
כמו בכדורגל - משחק - 90 דקות נגמר בתוצאה סופית:
ניצחון, הפסד, תיקו.
אבל…
יש כאן רובד נוסף של חשיבה ארוכת מועד שמתבטא בגישה שלנו לעולם המכירות בכלל ולכל מערכת היחסים שלנו עם קהילת העוקבים, המתעניינים והלקוחות שלנו והוא עקרון המשחק האינסופי.
דרכו אנחנו יכולים לראות איך כל החלטה קצרת מועד משפיעה על עתיד העסק שלנו לאורך זמן.
בפוסטים הבאים ארחיב על 2 המימדים הללו, המתח ביניהם ואדגים איך הם משפיעים על העסק לטוב ולרע
בינתיים ספרו לי כאן איפה בעסק הרגשתם שהחלטות קצרות מועד השפיעו על העסק שלכם ואיזה החלטות שינתם במיידי כדי ליצור השפעה ארוכת טווח.
Comments